18x ROAS med målrettet annonsering
Health Fitness fikk betydelig økning i antall medlemmer etter markedsføringingskampanje.
Prosessen
Bakgrunn
Health Fitness er et moderne treningssenter som tilbyr blant annet rom fylt med et bredt spekter av treningsapparater. Senteret er lokalisert i Svolvær og konkurrerer mot flere treningssentre om en relativt liten kundegruppe.
Mål
Health Fitness har som mål å øke veksten gjennom økt medlemskapstall og samtidig opprettholde sin eksisterende kundebase.
Utfordring
Vi identifiserte flere utfordringer for Health Fitness:
- Øke antall besøkende på nettsiden.
- Økt oppmerksomhet rundt treningssenteret i Svolvær.
- Måle effektiviteten av markedsføringstiltak.
- Kreativitet rundt utforming av kampanjer.
- Høy konkurranse.
Løsning
For å møte disse utfordringene implementerte vi følgende tiltak for Health Fitness:
- Vi opprettet målrettede markedsføringskampanjer for å øke synlighet og tiltrekke seg nye medlemmer. Dette inkluderte utforming av kampanjer og annonsering i sosiale medier.
- Vi utførte en grundig analyse av målgruppen ved hjelp av data om eksisterende kunder. Ut fra analysen fikk vi etablert et utgangspunkt for utforming av budskap i annonsering, og avgrensning i målretting.
- Vi implementerte systemer for å spore potensielle kunders aktivitet på nettsiden. Dataen ble videre brukt til å spisse markedsføringstiltak, og øke konverteringsfrekvensen.
- Health Fitness konkurrerer med flere treningssenter i Svolvær om en relativt liten kundebase. Derfor var det viktig å legge trykk på differensieringspunkt i alle ledd i annonseringen, for å tiltrekke seg nye medlemmer, og medlemmer hos konkurrerende senter.
Resultat
I januar/februar utformet vi en kampanje for å øke kundebasen i en tid der mange vil komme i gang med treningen. Kampanjen var trening for 99,- ut mars.
Et medlem er verdt 869 kr (Customer Lifetime Value).
- ROAS (Return on Ad Spend): 18x
- CAC (Cost per acquisition) / Kostnad per medlem: 48 kr
- ROI (Return on Investment): 16.8x
- Økning i trafikk: 60%